HTML

folyamatosjelen

A múlt elmúlt, azóta meg folyamatosan jelen van. Próbálok a jelenben maradni én is, amennyire csak lehet. Nem is olyan könnyű... Akarsz róla beszél(get)ni? Örülnék neki! :)

Friss kommentek

  • Krónika79: Hová tűntél??? (2013.12.15. 14:24) Alváshiány
  • kutyáslány: Tudják (2013.11.03. 11:10) Őszintén
  • Inez777: @mahutani: Teljesen megértelek. Én is frászt kapok a kérdéstől. Kinek mi köze hozzá? Javasoltam an... (2013.11.02. 13:14) Őszintén
  • Inez777: @Keletiboszy: Nem is tudod, milyen jó érzés, hogy nem vagyok egyedül! :) (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Inez777: @Xerxe: Én is így gondolom, csak azért nem jelentem ki egyértelműen, hogy ők sétálgatnak ott, mert... (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Utolsó 20

Címkék

Tanulságok

2013.10.13. 13:11 :: Inez777

Tegnap volt a 20. érettségi találkozónk. Nagyon tanulságos kis délután/este volt, és hosszan tudnék róla mesélni, de igyekszem inkább tételesen levonni magamnak (is) a konzekvenciákat, mert ha bő lére eresztem a rengeteg gondolatot, ami most kavarog bennem, még elveszek a részletekben.

Tehát a tanulságok, pontokba szedve:

1. Nekem rohadtul nem áll jól, ha fényképeznek. A temérdek kép közül talán egy volt olyan, amit nem tartottam ultragáznak, az csak simán szar rólam, a többi iszonyat. Ha összességében, messziről fotóznak, semmi nem látszik BELŐLEM, abból, ami igazából én vagyok, és csak akkor látszom, ha közelről, a szemembe néz bele valaki. Eddig ezt nem is figyeltem meg.

2. Teljesen felesleges a csiniben való feszengés, továbbra is azt gondolom, hogy farmer, fekete póló lett volna a legjobb választás, mindenki lazább lehetett volna.

3. Bár az osztálytársaimnak örültem, még azoknak is, akikkel alig beszéltem pár szót a négy év alatt anno, az osztályfőnököm megőrizte azt a tulajdonságát, hogy szarrá tapossa a lelkem néhány mondattal. Vittem neki a megjelent könyvemből egy példányt, amire szerintem normális ember úgy reagál, hogy örül és megköszöni szépen. Ő előkapta a jegyzeteit, és vadul böngészni kezdte, hogy hányas voltam magyarból, mert ő úgy emlékszik, hogy nem voltam jó. Én meg úgy emlékszem, hogy én már általánosban is jó voltam magyarból, és érettségi után is a legtöbben úgy érezték, hogy jól tudok fogalmazni, érzékletesen tudom leírni a gondolataimat, az érzelmeimet, és valószínűleg nem azért vagyok szövegíró, mert nem tudom értelmesen összerakni a mondatokat. Egyedül AZ a négy év szólt nekem arról, hogy folyamatosan fikázott, ott húzott le, ahol tudott, és ott rúgott belém, ahol csak sikerült neki. Tehát az, hogy hármas-négyes voltam magyarból, nekem leginkább azt jelentette, hogy ő nagyon utálta a stílusomat, és ezért soha nem értékelte jobbra egy közepesnél a tudásomat. Szerintem én jó voltam magyarból, csak a köztünk feszülő folyamatos konfliktusokat tükrözték a jegyeim.

4. Osztályfőnököm elmesélte, hogy én voltam az első tanítványa, aki rávilágított, hogy a diákok egyre többet engednek meg maguknak. Mint elmesélte, voltam olyan udvariatlan, hogy órán forgolódtam és beszéltem, mire ő rám szólt, és én azt mondtam:
- De tanárnő, én csak egy zsepit szerettem volna kérni! A tanárnőnek nincs véletlenül egy zsebkendője?
És akkor ő döbbenten benyúlt a zsebébe, és odaadta nekem a papírzsebkendőt. De teljesen ki volt akadva rajta, hogy én MEREK kérni egy tanártól zsebkendőt. Mondtam neki, hogy sajnálom, hogy ilyen törést okoztam a lelkének, de ültem volna ott folyó takonnyal? Vagy mi lett volna a jó megoldás?
Mindenesetre tanulságos dolog volt megtudni, hogy én lettem egy ember életében az udvariatlanság mérföldköve...

[Nem bírom megállni, úgyhogy itt közbeszúrom, hogy egyáltalán nem rajongtunk az osztályfőnökünkért, legalábbis a többség. Nagyon tárgyilagosan szemét tudott lenni velünk, és nem is tudom, volt-e olyan ember az osztályban, akit legalább egyszer ne próbált volna porig alázni. De ezeket a negatív érzelmeket én például teljesen elengedtem vele kapcsolatban a 10 éves osztálytalálkozón, amikor elmesélte, hogy meghalt a férje, és egyáltalán nem láttam már azt a gúnyos, fölényes tanárt, aki régen volt, csak egy magányos öregasszonyt, és sajnáltam. Össze volt törve, le volt fogyva nagyon, és tényleg megbocsátottam neki mindent. Most vártam a találkozást, de az az igazság, hogy pont olyan volt, mint régen. Nagyon lényegre törő, okos kérdései voltak mindenkihez. Az kevéssé számított, hogy boldogok vagyunk-e, szeretünk-e létezni a világban. Nyelvtanár barátnőmtől például azt kérdezte, hogy a hozzá járó híres sportolónak élőben is olyan ápolatlan-e a haja, mint ahogy a tévében látszik, és hogy sokat fizetnek-e a híres sportolók unatkozó feleségei, akik szintén hozzá járnak. Valaki megemlítette, hogy pánikbeteg és gyógyszereken él, mire legyintett, mintha valami vaskos tréfát hallana, hogy "ugyan már"! Azon láthatóan teljesen kiakadt, hogy van olyan nő, aki nem a "mosok-főzök-takarítok" szentháromság jegyében él, és azon faggatózott, hogy hogyan tűri el a férje, anyósa, anyukája, gyerekei, hogy ő ilyen. Az egyik osztálytársunk, aki most nem jött el, szintén csípős megjegyzéseket kapott, mire a másik osztálytársunk megvédte őt. Elmesélte, hogy az a lány nagyon nehéz körülmények között élt, és az is csoda, hogy egyáltalán ilyen szinten teljesíteni tudott a suliban, és hogy ők később együtt jártak főiskolára, ahol az illető lány kétezer forintból élt egy hónapig, sokszor két kifli jutott neki egy napra, mert neki kellett támogatnia a családját. Hetekig nem volt rá pénze, hogy hazamenjen, és hogy amit mi láttunk esetleg rajta, az nem flegmaság volt, hanem az a rettenetes teher, ami az otthoni körülmények miatt telepedett rá. Erre osztályfőnökünk tovább vitázott, hogy de akkor is, neki milyen nagy harcai voltak azzal a lánnyal, hogy elmenjen egyáltalán a tablóképek fotózására, mert hogy B. nem akart fotót. Ez a fontos? Tényleg ez a kurva tablókép a fontos, nem pedig az, hogy az a szegény gyerek (mert igen, akkor még gyerekek voltunk) milyen rettenetes körülményekkel küzdött, és mégis becsülettel végig tudta csinálni azt a négy évet? Engem nagyon elszomorított, hogy ez a nő 72 éves korára sem értette meg, hogy mik a legfontosabb dolgok az életben. Őszintén szólva öt év múlva nem biztos, hogy szívesen találkozom vele. Na, de kanyarodjunk vissza a tanulságokhoz, mert ez az elbűvölő modorú asszony annyi kellemetlen meglepetést okozott nekem tegnap, hogy napestig tudnék róla mesélni...]

5. Ha együtt ebédelek a barátnőmmel, vacsorára már nem kéne újra nagy kaját enni az étteremben, mert most, másnap délben is rosszul vagyok még attól a rettenetes mennyiségtől, amit lenyomtam. Én nagyon sokat eszem, tényleg, de most még magamhoz képest is sikerült túllőni a célon. Állati rosszul vagyok, pedig egy korty alkoholt sem ittam.

6. Állítólag nagyon nosztalgikus dolog bemenni a suliba, és az osztályteremben ülve elmesélni, hogy mi van velünk éppen, de engem egyáltalán nem hat meg. Utáltam mind a négy évet, amit ott töltöttem, semmiféle nosztalgia nincs bennem. Ha ezt kihagynánk, én biztos nem sírnék.

7. Azokkal, akikkel korábban nem volt miről beszélgetnünk, 20 év elteltével sincs igazán közös témánk. Vannak dolgok, amik nem változnak.

8. Szokás szerint le lettünk barmolva, hogy soha nem hívjuk meg a többi tanárt, csak az osztályfőnököt. Ami engem illet, egyikükkel sem voltam olyan viszonyban, hogy érdekelne a jelen sorsuk, és ha rajtam múlna, a tegnapi tapasztalataim alapján sokkal szívesebben találkoznék a volt osztálytársaimmal úgy, hogy egyetlen tanár sincs jelen. Még a kedves osztályfőnökünk se, akihez képest a fekete mamba édibédi házikedvenc.

Összegzésként elmondhatom, hogy a csajokat (zömmel) jó volt látni, alig változtunk ránézésre valamit, és velük tényleg jól is éreztem magam, most mégis rossz szájízzel emlékszem a tegnapra, köszönhetően annak a nőnek, aki négy évemet keserítette már meg amúgy is. Persze, a többiek vigasztaltak, hogy ne vegyem a szívemre, mert öt éve volt, aki elmesélte, milyen boldog otthon a három gyerekkel, ő meg közölte, hogy az ilyen nők lesznek alkoholisták. Egy másik osztálytársamnak meg olyanokat mondott a vacsoránál aznap, hogy utána napokig sírt és ki volt borulva sokáig. Helyén kell kezelni a nőt, ő ilyen, mindenkit mar, és nagyon szűkmarkú a dicséretekkel. És ha higgadtan meggondolom, az én életemre valójában semmilyen hatással nincs, ha ő szarnak gondolja, én attól még tudom, hogy nekem nagyságrendekkel jobb, mint neki valaha volt. Fogalma nincs róla, hogy a tegnap megjelent emberek milyen sokat érnek valójában, milyen az életük, milyen csodálatos és milyen rettenetes dolgok érték őket, mert neki kimerül a találkozó a régi sérelmek felhánytorgatásában, és abban, hogy megpróbál mindenkit belepasszírozni abba a skatulyába, amit valamikor régen, még 1989 szeptemberének első napjaiban zsigerből kiosztott nekünk.

Megbántottságot olvastál ki a soraim közül? Igen, természetesen jól érzed. De én, aki ettől a nőtől folyamatos kritikát kaptam csak, aki nála hármas-négyes magyaros volt a színötös után, aki nem volt hajlandó tisztelni egy olyan tanárt, aki méregbe mártott nyelvvel tudott csak beszélni, most újra találkoztam a régi érzésekkel, a régi helyen, és ez úgy látszik, simán ki tud billenteni a középpontomból. Viszont az írást én arra is használom, hogy helyére tegyem magamban a dolgokat, és most jobban is vagyok már, mint amikor elkezdtem írni. És közben azon vigyorgok magamban, hogy remélem, kikoptak már az iskolákból az ilyen tanárok, mert én a gyerekemet pont olyannak nevelem, amiktől ez a típus frászt kap: szabadnak és nyitottnak, bátornak és elfogadónak, és olyan embernek, aki nem ül végig szipogva egy tanórát, hanem ha más megoldás nincs, udvariasan kér egy zsebkendőt akár a tanártól is, aki épp megrovásban részesíti. Szívből remélem, hogy őt már olyanok fogják tanítani, akik egy ilyen "felháborító" dologtól majd nem kapnak a szívükhöz. :)

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://folyamatosjelen.blog.hu/api/trackback/id/tr205565916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xerxe 2013.10.16. 07:39:00

Azért az szörnyű, hogy a pedagógusok, akik a gyerekeket nevelni, tanítani hivatottak, nem hogy nevelnek, hanem tönkretesznek gyerekeket. Belegázolnak a lelkükbe. És ne mondják nekem, hogy ez elmúlik, mert itt a példa, hogy 20 év után is megmaradt.
Azt kell, hogy mondjam, hogy igencsak úrinő voltál, mert én felnőtt fejjel könnyen lehet, hogy kiosztottam volna a némbert... Nekem is voltak ilyen tanáraim. Hadd ne mondjam mennyire szíven ütött ez az írásod. Szörnyű!

batorbabobi 2013.10.16. 08:34:29

Kedves!:-)

Igencsak téma nálam is most az osztálytalálkozó...ideje lenne már az általános iskolást is, meg a gimiset is kicsit beinditani.:-) Én amúgy nagyon szeretem az osztálytalálkozókat. Hozzá kell tennem, hogy oda (is) mindig a szine-java megy el. ( Szerintem). Márint, aki benne van a buliban, meg a bandázásban. Ugyanis azt vettem, észre, hogy ha szülöire megyek ( tök mindegy, hogy gimis vagy ovis) MINDIG ugyanazok a szülök csücsülnek ott. És többnyire az ö gyerekük a NEM problémás.:-)

Az osztálytalálkozókra is általában azok jöttek el (nálunk), akik benne voltak anno is az életben a gimisben is meg az általánosban is.:-)

Általában nálunk kötetlen a dolog, mert már rég nem hivunk tanárokat. Az általános iskolás már meghalt...a gimisek, meg lehet nem is éreznék jól magukat. Meg nem is tartoznak oda. Az olyankor, rólunk - a diákokról szól. És a mi élményeinket "kell" megbeszélni.:-)

A tanárnödröl meg egyszerüen az a véleményem, hogy nem kell vele foglalkozni! Sajnos rossz pályát választott, mert ez a hozzáállás szerintem abszolute negativ. Sajnálatos, hogy ilyen sok mindenkire volt negativ hatással. Szerintem egy JÓ TANÁR nem ilyen. De amúgy meg neki is van tanulsága, ilyennek NEM kell lenni!!!! Neked meg felül kell kerekedni az ö megjegyzésein, mert Te sokkal különb vagy és ezt te is tudod. A jegyek meg nem számitanak, mert abszolute szubjektiv.:-)

Én, mint szintén tanárember:-))) próbáltam mindig emberségesen hozzáállni a dolgokhoz. Én soha nem csesztem le gyereket órán a többiek elött. Soha nem tettem megjegyzéseket a diáékokra. Ha valami gondom volt, akkor vagy óra végén, vagy lehet hogy óra közben, de kimentem a megadott diákkal beszélgetni a folyosóra. A beszélgetés végén kezet fogtunk a megbeszéltekre...és érdekes módon 18 éves nagyfiúkkal is szót értettem.:-) És a diákjaim bejelölnek a Facen, és irnak rám.:-) De az utcán sem mennek el mellettem köszönés nélkül. Vagy ha motoros találkozón találkozunk, akkor meg még együtt is ülünk az asztalnál.:-)Nekem ez többet jelent mindennél.:-)

Na látom megint unatkozó háziasszonyt játszok!:-) Megyek is dolgomra!

Szeretettel ölellek, és sokat gondolok rád. Legyen nagyon szép napod!

Inez777 2013.10.18. 21:17:25

@Xerxe: Néha egyébként nagy teher nekem, hogy ilyen jól nevelt vagyok. Szívem szerint én is kimondanám, amit ki kell, de lebénulok attól, ha valaki ilyen rosszindulatú. Legtöbbször utólag jutnak eszembe sajnos a nagyon frappáns válaszok, de addigra már késő. Ezért itt puffogok például. :D

Inez777 2013.10.18. 21:20:10

@batorbabobi:
Köszönöm, hogy elmondtad ezeket, szerintem is ilyen a jó tanár. Mint Te. :) Az én volt osztályfőnökömről nekem mindig az a szó jut eszembe, hogy "pedagőg". :)

Ma is találkoztam egy volt osztálytársammal, és ő is nagyon ki volt akadva rá. Gyanítom, lesznek itt privát találkozók a jövőben, a hivatalosat meg sokan inkább kihagyják. Én megyek, mindenképp, és ha még ott lesz a hölgy is, viszek neki egy 100as zsepit... :D

Keletiboszy 2013.10.28. 10:43:25

Ágnes a remény hal meg utoljára, sajna a fent említett némberek sosem fogynak ki a pedagógus pályáról, mindig lesz 1-2. Mostanában megint amilyen lüke vagyok, valószínű a magam módján igen kiosztottam volna azt a nőt. Ezek szerint már fiatalon megkeseredett ostoba (hiába tanult nő) liba.

Inez777 2013.10.31. 11:36:46

@Keletiboszy: Valamiért úgy érzi, hogy attól, hogy tanít, ő valami magasabb rendű kasztba tartozik. Olyan fura ez. Nekem általánosban a matektanárom, Klári néni volt az Isten. Imádtuk, bár a legszigorúbb tanár volt, de ha bárkinek gondja volt, mindig segített, meghallgatott, emberszámba vett bennünket. Igazi pedagógus volt.

Keletiboszy 2013.10.31. 18:09:45

Mert nagyon sok pedagógus elég okos ahhoz, hogy elvégezzen egy főiskolát, akár egyetemet, de nem elég intelligens ahhoz, hogy NE vágjon fel rá. Ennyi a magyarázat.. szerintem. Kevés az a tanár, tanító aki igazán tudást akar átadni. Legalább is az iskolában gyermekvédelmi felelősként eltöltött 6 évem erről győzött meg. A kollégák a kis "kátrány kölyköknél" a legritkább esetben nézték meg, honnan jött, hogyan él.
süti beállítások módosítása