HTML

folyamatosjelen

A múlt elmúlt, azóta meg folyamatosan jelen van. Próbálok a jelenben maradni én is, amennyire csak lehet. Nem is olyan könnyű... Akarsz róla beszél(get)ni? Örülnék neki! :)

Friss kommentek

  • Krónika79: Hová tűntél??? (2013.12.15. 14:24) Alváshiány
  • kutyáslány: Tudják (2013.11.03. 11:10) Őszintén
  • Inez777: @mahutani: Teljesen megértelek. Én is frászt kapok a kérdéstől. Kinek mi köze hozzá? Javasoltam an... (2013.11.02. 13:14) Őszintén
  • Inez777: @Keletiboszy: Nem is tudod, milyen jó érzés, hogy nem vagyok egyedül! :) (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Inez777: @Xerxe: Én is így gondolom, csak azért nem jelentem ki egyértelműen, hogy ők sétálgatnak ott, mert... (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Utolsó 20

Címkék

Fahéjas koszorú vanília öntettel

2013.09.02. 00:15 :: Inez777

A facebookon keringett a kép erről a süteményről, és ahányszor ránéztem, beindult a nyálelválasztásom tőle, de recept persze nem volt hozzá. Jelentem, most már van! Megcsináltam ma délután, úgyhogy mutatom, mire jutottam! :)

A tésztához:
500g liszt
3g só
220g langyos tej
25g élesztő
5g cukor
1 tojássárgája
30g olvasztott vaj

A töltelékhez:
30g vaj
140g porcukor
12g fahéj

Elkészítés: 
1. A tejet a cukorral összekeverem, beleszórom az élesztőt, hadd fusson!
2. Egy nagyobb tálba beleteszem a lisztet, a sót, a tojást és a vajat is, aztán a felfutott élesztős löttyöt is hozzáöntöm.
3. Jól bedagasztom a tésztát, és mikor már egynemű, kicsit megszórom a tetejét liszttel, majd meleg helyre teszem pihenni egy órára. Mivel az én konyhám jégverem, a tésztám a homokozó tetején pihengetett, mert ott kellemes meleg volt délután.
4. Miután szépen megkelt a tészta, befűtöttem a sütőt 200 fokra.
5. Lisztezett felületre borítottam a tésztát, és vékonyra nyújtottam (kb. 3mm volt).
6. Lili segítőkészen olvasztott vajjal bekente nekem a tésztát (és a fél konyhát).


7. Rászitáltuk a fahéjas cukrot a tésztára.


8. A hosszabbik felétől feltekertem, majd kettévágtam a tekercset.


9. Összefontam a két részt úgy, hogy a belseje kerüljön mindig kívülre.
10. Koszorút formáztam belőle, majd sütőpapíros tepsin bevágtam a forró sütőbe.


11. 30 perc (légkeverés nélkül), és már ki is vehetjük a sütőből a koszorút. Kicsit hagyjuk hűlni, mielőtt nekiugrunk az evésnek! :)



Tapasztalatok: 
- Légkeveréssel kezdtem sütni, és kicsit megkapta a tetejét, csak az utolsó 10 percre takartam le, nehogy jobban megégjen, úgyhogy szerintem ne légkeveréssel süssétek!
- Ha látványra ötös ez a süti, akkor ízre nekem kb. négyes alá, el tudnék hozzá képzelni egy vanília sodót, vagy almamártást, így magában nekem nem elég szaftos.
- Kicsit fahéjas csiga "feelingem" volt vele, mert a külső részek kemények lettek (talán a légkeverés miatt), belül viszont finom puha volt.

Íme a végeredmény, jó étvágyat hozzá:


-------------------------------------------------------------------------------

UPDATE! - na nem azért, mert Norbi csinálta, és állatira fogyókúrás, csak jelezném, hogy frissítettem a recepten annyit, hogy csináltam mellé egy vanília öntetet. Így, ni:

Hozzávalók: 
4 dl tej
2 tojás
1 cs. vaníliás cukor
1 kk vanília aroma (a van. cukor és az aroma helyett persze jobb a vaníliarúd, de nem volt itthon)
12g vaj
10g liszt
40g cukor

Elkészítés: 
1. Szétválasztottam a tojásokat, a sárgáját pedig összekevertem 1dl tejjel.
2. A maradék tejet a vajjal és a vaníliás cukorral, meg a cukor felével összefőztem.
3. Amikor már forró volt a hangulat a lábosban, belecsorgattam a tojásos tejet is, és meghintettem liszttel.
4. Addig főztem, míg közepesen sűrű mártás nem lett.
5. Amíg hűlt a mártás, a cukor másik felével kemény habbá vertem a tojásfehérjét.
6. Amikor már nem volt forró a mártás, csak meleg, belekavartam a habot is.

Finom lett. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://folyamatosjelen.blog.hu/api/trackback/id/tr925488500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása