HTML

folyamatosjelen

A múlt elmúlt, azóta meg folyamatosan jelen van. Próbálok a jelenben maradni én is, amennyire csak lehet. Nem is olyan könnyű... Akarsz róla beszél(get)ni? Örülnék neki! :)

Friss kommentek

  • Krónika79: Hová tűntél??? (2013.12.15. 14:24) Alváshiány
  • kutyáslány: Tudják (2013.11.03. 11:10) Őszintén
  • Inez777: @mahutani: Teljesen megértelek. Én is frászt kapok a kérdéstől. Kinek mi köze hozzá? Javasoltam an... (2013.11.02. 13:14) Őszintén
  • Inez777: @Keletiboszy: Nem is tudod, milyen jó érzés, hogy nem vagyok egyedül! :) (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Inez777: @Xerxe: Én is így gondolom, csak azért nem jelentem ki egyértelműen, hogy ők sétálgatnak ott, mert... (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Utolsó 20

Címkék

Zsemle (viszonylag) gyorsan

2013.09.02. 00:33 :: Inez777

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én ha rákívánok valamire, akkor az megközelítőleg azonnal kell! Ezért aztán nem szeretem az olyan recepteket, amik úgy kezdődnek, hogy "vedd elő a tegnap előkészített kovászt / öregtésztát", mert ha ma kívántam meg a zsemlét, akkor tuti, hogy tegnap még eszembe se jutott öregtésztát csinálni.

Az alábbi kis zsemlécskék ehhez képest gyorsan elkészülnek, ha ma kívánom meg, akkor még ma ehetek, és mivel ma meg is kívántam, megsütöttem.

Hozzávalók: 
300g liszt
11g só (1 teáskanál, igen)
2g cukor (ez meg ugye az 1 csipet)
7g instant élesztő (1 zacskó)
40g olívaolaj
135g langyos víz

Ahogy én csináltam: 
1. Egy tálba kimértem a lisztet, aztán minden mást a tetejére öntögettem, csak úgy, lazán.
2. Először kézzel összedolgoztam, mert minden kajának jár egy kis simogatás, de a dagasztást inkább már robotgéppel folytattam.
3. A kész tészta egy kemény, rugalmas cucc lesz, ezt a precíz kolleginák nyugodtan eloszthatják annyi darabra, ahány zsemlét akarnak, a lustábbja meg tépegessen a tésztából olyan golflabda méretű tésztadarabokat, és formázza azokat kerekre. Én persze tépkedtem. :)
4. Szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a labdácskákat, kicsit messzebb egymástól, de aztán kiderült, hogy ezek a kis alattomosak a végén nem is oldalra, hanem felfelé nőttek nagyot, de azért hagyj helyet Te is, nehogy összenőjenek! Ráadásul ebből az adagból nem lesz valami sok, szóval lesz hely a tepsiben, az biztos!


5. Hagyd magukra a kis drágákat, és foglalkozz valami mással úgy 40 percig! Félidőben kapcsold be azért a sütőt 190°C-ra (légkeverés nélkül), hogy az idő lejártával forró sütőbe tehesd majd be a zsemléket!
6. Menj vissza a konyhába, és tegyél egy-egy  X-et éles késsel a tetejükre, utána pedig tedd be a meleg sütőbe őket!



7. Kb. 25perc elteltével kapd ki őket, és tedd kosárba mindet, és próbálj ellenállni a forró finomságnak, amíg kihűl. Nekem mondjuk nem sikerült, meg kellett kóstolnom egyet gyorsan, hogy tudjam, írjak-e róla bejegyzést. Mivel épp most írom, gondolhatjátok, hogy rendben volt! :)



Ez egy alaprecept, lehet tuningolni még apróra vágott szárított paradicsommal, fűszerekkel, aprított magvakkal esetleg. De így simán is nagyon finom! Ha nagyobb a család, javaslom az adag duplázását (vagy triplázását), mert ez a 12 kis apróság baromi gyorsan elfogy egy vacsorához! Sőt, nálunk már csak 11, mert egyet felfaltam. (És ha nem siet haza a család, örülhetnek, ha nyolc marad.... :D)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://folyamatosjelen.blog.hu/api/trackback/id/tr445488510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása