HTML

folyamatosjelen

A múlt elmúlt, azóta meg folyamatosan jelen van. Próbálok a jelenben maradni én is, amennyire csak lehet. Nem is olyan könnyű... Akarsz róla beszél(get)ni? Örülnék neki! :)

Friss kommentek

  • Krónika79: Hová tűntél??? (2013.12.15. 14:24) Alváshiány
  • kutyáslány: Tudják (2013.11.03. 11:10) Őszintén
  • Inez777: @mahutani: Teljesen megértelek. Én is frászt kapok a kérdéstől. Kinek mi köze hozzá? Javasoltam an... (2013.11.02. 13:14) Őszintén
  • Inez777: @Keletiboszy: Nem is tudod, milyen jó érzés, hogy nem vagyok egyedül! :) (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Inez777: @Xerxe: Én is így gondolom, csak azért nem jelentem ki egyértelműen, hogy ők sétálgatnak ott, mert... (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Utolsó 20

Címkék

Kétórás minikifli

2013.09.02. 00:29 :: Inez777

Azért hívom ezt a kaját kétórásnak, mert attól kezdve, hogy elkezdem kikészíteni a hozzávalókat, pontosan két óra telik el addig, míg az utolsó tepsi kiflit kiveszem a sütőből. Az a két óra ugyan folyamatos munkával telik, de garantáltan megéri. Egyszerű és nagyszerű. A képek kicsit sötétek lettek, mert korán keltem, hogy mire ébred a család, készen legyen a finomság, de azért szerintem így is érthető és látható lesz minden. :)

Hozzávalók:
700 g liszt
50g élesztő
1dl tej
1dl olaj
10g cukor
10g só
1 tojás sárgája
2 kis pohár joghurt vagy kefír

250g Rama
20g só

1 tojásfehérje
1 ek tejföl

Elkészítés: 
1. Vegyük elő az összes hozzávalót, hogy kéznél legyenek. Kezdjük a margarinnal, hadd puhuljon!
2. A cukros tejben futtassuk fel az élesztőt!
3. Tegyük egy nagy tálba a lisztet, a sót, az olajat, a joghurtot és a tojás sárgáját!
4.  Öntsük hozzá a felfuttatott élesztőt, és dagasszuk össze alaposan a tésztát:

5. A kész tésztát nem tesszük félre kelni, ahogy általában szokás, hanem azon melegében lisztezett felületre borítjuk és 8 részre osztjuk:

6. A margarint habosra keverjük a sóval:

7. A nyolcad tésztákat egyenként papírvékonyra nyújtjuk, megkenjük sós margarinnal, majd 8 részre osztjuk a köröket:

8. A kifliket szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, tojásfehérjés tejföllel lekenjük, az első adagot kb. 20 percig hagyjuk pihenni:

9. Előmelegítjük a sütőt 180 fokra, légkeveréssel, majd a forró sütőben 14 perc alatt megsütjük a kifliket:


Nekem három tepsiben fért el a 64 db kifli, az utolsó sütés alatt pedig össze is tudtam pakolni magam után, szóval tényleg pont két óra volt a kiflikészítés. Sajtkrémmel, vajkrémmel, magában... bárhogy fogyasztható. Azt mondják, másnap már nem olyan finom, inkább frissen jó, de ezt nem tudom megerősíteni, mert még sosem maradt belőle másnapra... :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://folyamatosjelen.blog.hu/api/trackback/id/tr335488507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása