HTML

folyamatosjelen

A múlt elmúlt, azóta meg folyamatosan jelen van. Próbálok a jelenben maradni én is, amennyire csak lehet. Nem is olyan könnyű... Akarsz róla beszél(get)ni? Örülnék neki! :)

Friss kommentek

  • Krónika79: Hová tűntél??? (2013.12.15. 14:24) Alváshiány
  • kutyáslány: Tudják (2013.11.03. 11:10) Őszintén
  • Inez777: @mahutani: Teljesen megértelek. Én is frászt kapok a kérdéstől. Kinek mi köze hozzá? Javasoltam an... (2013.11.02. 13:14) Őszintén
  • Inez777: @Keletiboszy: Nem is tudod, milyen jó érzés, hogy nem vagyok egyedül! :) (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Inez777: @Xerxe: Én is így gondolom, csak azért nem jelentem ki egyértelműen, hogy ők sétálgatnak ott, mert... (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Utolsó 20

Címkék

Sós kifli

2013.09.02. 00:31 :: Inez777

Imádom a kifliket, például ezt is. :)

Hozzávalók: 
300g langyos tej
15g cukor
30g élesztő
550g liszt
40g olvasztott vaj
20g olívaolaj
25g só
1 egész tojás
 + a tetejére kevéske tej és nagy szemű só

Elkészítés: 
1. A cukros tejben felfuttatom az élesztőt. 
2. A többi hozzávalót egy nagy, hőálló üvegtálba mérem, és ha az élesztő is beindult már, hozzáöntöm azt a részt is a többiekhez, majd alaposan bedagasztom a tésztát.


3. Meleg helyen (esetemben a meglangyosított sütőben) duplájára kelesztem a tésztát kb. egy óra alatt.


4. A tésztát lisztezett felületre borítom, elfelezem, majd kör alakúra (és nagyon vékonyra) nyújtom a fél cipót.


5. Nyolc részre osztom, és a szélesebb részénél kezdve minden háromszöget feltekerek, majd sütőpapíros tepsire teszem.


6. Megkenem tejjel, majd rászórom a tetejére a nagy szemű sót. Lehet köménymagot is, aki szereti, de engem azzal konkrétan ki lehet üldözni a világból. :)

7. Fél órára még visszatettem a langyos sütőbe, és utána ért a nagy meglepetés, bazi nagyra nőttek a kiflik, úgyhogy Ti ezt az adagot eleve két tepsire tegyétek, különben nálatok is össze fognak nőni a versenyzők!


8. Kifliket eltávolítom a langymelegből, és felforrósítom a sütőt 170 fokra. Légkeveréssel 15 percig sütöm a kis drágákat, aztán meg alig várom, hogy kihűljenek végre! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://folyamatosjelen.blog.hu/api/trackback/id/tr315488509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása