HTML

folyamatosjelen

A múlt elmúlt, azóta meg folyamatosan jelen van. Próbálok a jelenben maradni én is, amennyire csak lehet. Nem is olyan könnyű... Akarsz róla beszél(get)ni? Örülnék neki! :)

Friss kommentek

  • Krónika79: Hová tűntél??? (2013.12.15. 14:24) Alváshiány
  • kutyáslány: Tudják (2013.11.03. 11:10) Őszintén
  • Inez777: @mahutani: Teljesen megértelek. Én is frászt kapok a kérdéstől. Kinek mi köze hozzá? Javasoltam an... (2013.11.02. 13:14) Őszintén
  • Inez777: @Keletiboszy: Nem is tudod, milyen jó érzés, hogy nem vagyok egyedül! :) (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Inez777: @Xerxe: Én is így gondolom, csak azért nem jelentem ki egyértelműen, hogy ők sétálgatnak ott, mert... (2013.11.02. 13:04) Őszintén
  • Utolsó 20

Címkék

Gesztenye bomba

2013.09.02. 00:21 :: Inez777

A nevet én adtam neki, méghozzá azért, mert a hozzávalók minden tekintetben súlyosak: drága, kalóriadús, de legalább finom. :)

Az eredeti receptet a Gesztenyeblogon olvastam, és rögtön éreztem, hogy ezt nekem ki kell próbálni. Na de mikor csináltam én valamit úgy, ahogy az meg van írva? Nagyjából sosem. És különben is úgy éreztem, hogy egy munkafázisokkal tarkított leírás talán hiánypótló lehet a témában, szóval képes mese következik!

Hozzávalók:
2 cs. gesztenyemassza (500g)
250g mascarpone
2 cs babapiskóta (igazából elég másfél, de olyan kiszerelés nincs)
1 dl tejszín vagy 0,8 dl tej
1cs DrOetker tortabevonó

El kell mondanom, hogy sokan rumot is szeretnek tenni a gesztenyébe, de én nagyon utálok MINDEN rumos süteményt, számomra ehetetlen, ezért én likvidáltam a receptből a rumot. De aki szereti, az tehet a krémbe is 1-2 evőkanálnyit, és a babapiskótákat is rumos tejbe forgathatja. Aki meg utálja, ahogy én is, az csinálja az én receptemet! (Megjegyzés: a gesztenyemasszában rendszerint van egy kis rumaroma, az bőven sok szerintem, annál többet már kár beletenni, mert akkor nem érezni a gesztenyekrém finomságát.)

Kellékek: 
(elektromos)habverő
folpack
üvegtál (vagy bármilyen tál, aminek szerinted jó a formája)

Itt szeretném megjegyezni, hogy az eredeti receptben félgömb alakú torta van, de nekem nem volt olyan tálam, ezért én egy szögletes jénaiban csináltam meg. Kb. ugyanaz, mint egy őzgerinc forma (nem a recés, hanem a sima). Úgy keress tálat, hogy megcsinálod a krémet, és megsaccolod, hogy az otthoniak közül kb. melyik az, amibe babapiskótástól bele fog férni!

Elkészítés: 
1. Keverd krémesre a gesztenyemasszákat a mascarpone-val, majd adj hozzá 1dl tejszínt (vagy ha úgy jársz, mint én, hogy nincs otthon tejszín éppen, akkor 0,8dl tejet);

2. Fogd a tálat, amit kiválasztottál, és béleld ki fóliáva;

3. Egy tányérba önts tejet (ha rumos vagy, akkor azt is), és a babapiskótákat egyenként mártsd bele egy pillanatra! Nem szabad szétáztatni őket, tényleg csak egy pillanatra kell a tejbe mártani, az elég neki. Ezután tedd őket a tálba, béleld ki vele az egészet körben!

4. A krém felét simítsd az aljába, majd jöhet egy sor babapiskóta rá:

5. Ekkor jöhet a krém második fele, majd egy sor babapiskótával zárjuk le:

6. A fóliát simítsd rá a piskótákra, aztán fogj egy hosszúkás tortatálat (vagy bármi olyan edényt, ami passzol a tálad tetejéhez), és fordítsd pofára az egészet! A tálat hagyd rajta, és így tedd be a hűtőbe egy éjszakára. Így szépen "összegyógyul" az egész cucc másnapra:

7. Másnap óvatosan fordítsd vissza, vedd le róla a fóliát, majd nélküle borítsd vissza a tortatálra a süteményt! Így néz ki pucéran:

8. Melegítsd fel a tortabevonót, és öntsd rá a süteményre! Egy késsel segíthetsz jobban eloszlatni a csokit a sütin, de sietni kell, nehogy megdermedjen (hamar keményedik):






Ezután nincs más hátra, mint kicsit hűteni, megvárni vele a vendégeket, aztán felfalni. Ami a tortabevonót illeti, baromi kemény lett, valószínűleg jobban jártunk volna, ha meleg vízbe mártogatott késsel szeleteljük, de én csak nekiestem, mint tót az anyjának, úgyhogy a harmadik szelet után kvázi romba dőlt a sütemény. Innentől a "ronda, de finom" felkiáltással fogyasztottuk, némelyek tejszínhabbal:

Én biztosan fogok még gesztenyés sütit csinálni, bár bevallom, legközelebb nem vagyok hajlandó babapiskótázni. Nekem nem jön be ennek az íze. Inkább sütök egy piskótát, aztán ez a gesztenyekrém lesz a töltelék. Mert a krém szerintem csuda finom! (Egyébként nemcsak piskótával lehet jó! Lehet belőle gesztenyés rakott palacsinta is, ha a kisütött palacsinták közé kenjük a krémet. Akkor egyébként szerintem elég a fele mennyiség is belőle.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://folyamatosjelen.blog.hu/api/trackback/id/tr855488501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása